Az USA-ban újabb reklámkampányt indítottak a felekezetmentesek. Bár az ilyesféle plakátkampány ki szokta hozni a hívőket sodrukból, ennek a mostani kampánynak sem ők a címzettek. A plakátok ugyanis a hitetleneket szólítják meg és fel, hogy keressék a hasonló gondolkodásúak társaságát, vagy ha nem is, legalább tudatosuljon bennük, hogy álláspontjukkal nincsenek egyedül. A cél a hitetlenség szalonképessé tétele - az USA-ban még mindig ciki nyíltan vallani a hitetlenséget, és bár a lakosság egyre nagyobb aránya nem kötődik egyházhoz, és egyre többen azt is bevallják a kérdezőbiztosoknak, hogy nem hívők, nagyon kevés amerikai szavazna bizalmat egy ateista politikusnak. Más csoportok is végigjárták ezt az utat: voltak idők, nem is olyan régen, amikor egy vegyes házasság is médiahír volt. Az USA-ban amúgy az újprotestáns egyházak uralják a vallási reklámpiacot, ami még szembetűnőbbé teszi az ateista, agnosztikus reklámokat - és mivel az első alkotmánykiegészítés garantálja a szólásszabadságot, a vallási reklámokat elfogadó hirdetők kénytelenek helyet biztosítani az ateistáknak, racionalistáknak is. Előbb-utóbb mindenki hozzászokik, és eggyel többfajta szabadság lesz.
www.guardian.co.uk/commentisfree/cifamerica/2010/oct/21/atheist-bus-shelter-ad