Mesterségesen generált probléma megoldására külön, ezerfontos költségvetésű projektet indítottak arra, hogy London egyik városrészének iskolásai felfedezzék, mindannyian két lábon járnak és egyformán szeretik a pizzát. A városrész, Luton a multikulti csődjének szimbólumává vált, persze abban az értelemben, hogy Luton multikulturális társadalom helyett egymással szóba nem álló zárt társadalmak konfliktusokkal terhelt egymás mellett élése. Ennek az egymásmellettiségnek az egyik színhelyévé az oktatás vált, a lutoni gyerekek ugyanis vallásilag szegregált intézményeken tanulnak. A projekt pedig arról szólt, hogy semleges helyszínen összehoztak egy muszlim és egy keresztény osztályt, és rábírták a gyerekeket, hogy felfedezzék a közös pontokat. Például azt, hogy a rendezvény előtt izgultak, mert még sosem beszélgettek muszlim/keresztény gyerekkel. A szervezők azt remélik, hogy ezzel lebonthatók a különböző vallású, külön iskolákba járó gyerekek előítéletei.
Ahogy az egyik kommentelő megjegyezte: nagyon jó projekt, csak azt kéne biztosítani, hogy a gyerekek ezt heti 30 órában, évi 40 hétben tegyék – közös, felekezetileg semleges iskolákban.
http://www.guardian.co.uk/education/2011/apr/12/school-twinning-catholic-muslim