Elutasították az egyházak a hesseni Giordano Bruno Alapítvány projektjét, amelynek keretében különböző felekezetek hitoktatásában résztvevő tanulók közösen vitattak volna meg olyan kérdéseket, mint integráció, életvezetés, fenntarthatóság és hasonlók, az adott sikolában tanító hit- és etikaoktatók közös szervezésében. Van ugyan etikaoktatás, de csak a hittan alternatívájaként - arra, hogy különböző felekezetekhez tartozó tanulók egymással vitassanak meg etikai kérdéseket, eddig nem volt terep, és ha az egyházakon múlik, nem is lesz. Az egyházak ragaszkodnak ahhoz, hogy a tartományi jogszabályokban rögzített joguk, hogy felekezeti hittant oktassanak az iskolákban, már egy párbeszéd-proejkt erejéig sem csorbuljon, egyébként pedig az órák alatt az ökuméné és a párbeszéd szellemében tanítanak. A Giordano Bruno Alapítvány ennek ellenére (illetve talán épp emiatt) úgy látja, az egyre plurálisabb világban égető szükség van arra, hogy a tanulók megtanuljanak egymással beszélni ilyen kérdésekről, ahelyett, hogy egymásról beszéljenek. És emlékezzünk arra, miért is vezették be a mindenkire kötelező etikaoktatást Berlinben...
http://hpd.de/node/13700
http://hpd.de/node/13398