Hirdetni nehéz dolog, és nemcsak pénzkérdés. Az Amerikai Ateisták jövő tavasszal a mormonok "fővárosában", Salt Lake Cityben tartják 40. kongresszusukat, és órásplakáton szerették volna hirdetni a városban élőknek a konferenciát. A korai jelentkezésért járó akciós részvételi árról azonban a dolgok állása szerint nem fognak tudomást szerezni a helyiek, mert a város különböző plakátcégei mind elutasították a plakátterveket.
Az első verzió a mormon egyház egy kampányára hajazott (l. a lenti képet), de a többin már nem szerepelt a mormon szó – egy családot ábrázolt, nyilakkal, és azzal a magyarázattal, hogy „ateista”. De még így is túlságosan „kontroverz”-nek találták a plakátcégek a hirdetést (amelynek mormon verzióját ktiették), amelyek hangsúlyozták, hogy ők ugyan szeretik a szólásszabadságot, de a helyi közösséghez is alkalmazkodniuk kell.
A városban erős a mormon egyház befolyása, de nyilván korántsem mindenki mormon, az ateisták pedig az ő kedvükért választották a helyszínt.
http://www.sltrib.com/sltrib/news/57007310-78/atheists-convention-mormon-billboard.html.csp via http://www.richarddawkins.net/news_articles/2013/10/17/atheist-group-says-utah-billboard-companies-fear-mormon-church#