Az ausztrál kormány az elmúlt években olyannyira támogatta az egyházi iskolákat, hogy mára a tanulók 40%-a ilyen iskolába jár. Ennek egy kutató szerint messzemenő hatásai lehetnek a társadalmi kohézióra: a meglehetősen homogén oktatási intézményekben a diákoknak ugyanis (a vegyesebb összetételű állami iskolákba járókkal ellentétben) kevesebb alkalmuk van kifejleszteniük és gyakorolniuk interkulturális kompetenciáikat és félretenni vallási meggyőződésüket, amikor másokkal szóba állnak, így a későbbiekben nehezebb lesz számukra megoldani olyan helyzeteket, ahol más kulturális háttérrel rendelkezőkkel kell zöld ágra vergődniük. Így a vallási iskolák a társadalmi összetartás alapjait ássák alá.
Hogy nálunk is mennyire homogén az egyházi iskolák diákjainak családi háttere, erről Halasi Endre cikke tanúskodik a konzervatív Kommentár című folyóiratban.
http://www.theage.com.au/national/education/religious-schools-undermine-cohesion-20090712-dheb.html
via www.richarddawkins.net